nuffnang add


Thursday 11 October 2012

My student mencabar kesabaran... sabar sue

Pagi ni aku tak jadi buat kelas ganti untuk next week......coz next week terpaksa cancel class jabatan buat aktiviti... bcoz of what...???????? marah aku tak hilang lagi........MARAHNYEEEEE!!!!! selama aku mengajar selama hampir 12 tahun ni... 1st time student bleh p tegur kawan dia lalu tepi kelas masa aku dok tgh ngajar... memang la aku tak bercakap, dok tunggu kawan dia buat exercise aku bagi kat white board... tapi melampau budak tu dia boleh dengan selamba tegur camni:

budak nakal : hai amir!
aku: jegil....tarik nafas dalam-dalam
budak nakal: puan, itu amir hamzah...(dengan tak rasa bersalah)
budak baik: hoi...hormat sikit la...
budak lain: ..heee heeee heee
budak kena buat exercise: dok depan terkial-kial lagi tak siap
aku: sabar sue.... kalau aku tak tarik nafas aku xcool down...silap-silap makan penampar budak tu!

Bila budak kena buat exercise terkial-kial tu siap aku explain sat... then bermula sesi basuh otak untuk budak-budak class tu.  Setengah jam aku basuh dia orang sampai gigil tangan aku bila kemas buku-buku aku nak balik ofis...kureng betol budak-budak tu. kelmarin baru jer aku return test, 12 orang fail still tak rasa apa-apa keinsafan, dah watak budak nakal tu tadi adalah antara yang 12 orang tuh.

Tolong la my student faham "apa yang kita buat hari ini kesannya adalah pada masa hadapan kita" aku doakan diaorang diberi kesedaran dan keinsafan....anak-anak generasi akan datang...


No comments:

Post a Comment