nuffnang add


Wednesday 10 October 2012

chicken pox..........











Since bulan puasa ari tu.. anak sulungku ini asyik demam jer every 2 weeks demam...aku pening kepala fikir apahal la budak ni. bayangkan dah 3 bulan proses ini demam tak kebah-kebah ini berlansung so aku pun teringat balik dulu pengasuh anak aku ni pernah citer anak dia yang bongsu tu pernah jadi camni then dia bawa pi berubat tradisional plak... so aku discuss dengan husband dah berapa byk ubat budak ni dok telan.. tak baik-baik... kat rumah aku tu macam dah boleh bukak farmasi dah aku rasa...punya la banyak ubat.

Part paling tak best adalah bila si abang demam adik akan demam juga lepas tuh....tu yang sangat -sangat tak best, aku pun asyik kena cuti, mc...cabaran tahun 2012.

Back tu perubatan tradisional tadi, aku pun bawa la anak-anak ku pi... PAK WAN namanya kat taman delima, sungai petani. Dia kata anak aku ni nak kena demam campak tapi tyak mau keluar-keluar...so dia minta stop kan ubat-ubatan itu dulu.. dia ubat air tawar, sirih jampi-jampi..3 hari mandi air n sireh tu.. yang bestnye dia berubat dengan ayat quran bukan jampi-jampi ngarut tuh. itu yang aku percaya sikit...
then hasilnya seperti gambar diatas,...elok jer cukup seminggu tara bintik-bintik merah keluar...the chicken pox appear... salute lah kat pak chik tu. then aku realize that semoden-moden, sehebat-hebat perubatan moden ni tapi hebat lagi perubatan islam...dengan izin allah.

harapanku....semoga marathon demam nak-anakkku berakhir disini... ceria, sihat jer, dah la ibu dah penat.........................

No comments:

Post a Comment